CLICK HERE FOR FREE BLOG LAYOUTS, LINK BUTTONS AND MORE! »

Tuesday, January 1, 2013

~ Yang Terindah 2012 PART 1 ~


Assalamualaikum..
             Holla holli.. haaa.. tekejut ? aida blogging laa.. jgn tkentut sdah ya.. hahaha.. oke, dis is my 1st tym nak blogging ni, xtaw nak start acaner.. tp demi my adik ‘awan nano’ nii.. ku gagahkan tgan & mata ni utk mneruskan hasrat di hati.. EH ? ok.. serius.. serius.. jgan gelak taw ! entry ini pasti akan buat anda gelak dlm perut.. EH ? acaner tu ??? hahaha.. yaa… di sini aku nak kongsi prasaan happy, bahagia, suka, duka, sedih, ketawa bersama… mnangis bersama.. dgn siapa ? of course dgn my sisters #ZizansTwitterFamily.. u know what ? dis year I state it as the best year for me.. why ?? sbb aku brubah daripada “katak bawah tempurung” ke “rusa masuk kampong”.. hahaha.. xfaham kan ? oke2x.. sbenarnya aku, NUR HAIDAH BINTI TAJUDIN ni adalah sorg yg sgt xsuke bgaul dgn org, xbnyak kawan pn.. kawan pn ade la bberapa ketul.. KAWAN ? I hate that RELATIONSHIP ! why ? describe urself ! hahaha.. ok.. berbalik kpd td, #ZizansTwitterFamily tu adalah family baru aku dmana ktorg smua brkenalan.. bukan muka buku k, TWITTER ! T.W.I.T.T.E.R !! hahaha.. kami mula bertweet pada 28/09/2012.. masa tu aku pnye follower ade 10 org je..haa.. tgok x btapa ksiannya aku xde kawan ? hahahaha..                                

kisahnya begini >> http://nidahani.blogspot.com/2012/09/zizanitis.html

then ni lagi.. masa ni sygku ‘awan nano’ xmuncul lagi.. >> http://nidahani.blogspot.com/2012/09/zizan-family-story.html

then video ni.. credit to @mawarred >> http://www.youtube.com/watch?v=NkQfIzF1FPA



           So itulah serba sedikit sejarah kami.. hahaha.. dah mcam sejarah dunia pulak kan.. mne tak  e.. ktorg dtg dr merata tempat taw.. sabah, perak, penang, kelantan, bnyak lg la.. pling best our sis yani, from Brunei.. naa.. nmpak x.. ko hade ?? bluekkk !!! dahlaa.. aku xnak cter sal sejarah.. nak cter geografi, math, sains, perdagangan.. blablablabla... hahaha.. ok joke !! ok.. ok.. aku serius.. hurmmm...

            taw x mcm mne our 1st meeting ?? thanks to kak long needa, make it happen !! ktorg plan gathering ni 1 month before taw ! tp mse tu tujuan ktorg just nak jumpeour sister je, kak yani from brunei sbb mse tu kak yani tgh ade kat malaysia, bercuti2x agaknyee.. so kitorg buat la prancangan awal tu.. actually x plan pun nk ade zizan bagaiii... tp plan punya plan, bncang punya bncang, jdikla ia satu plan gathering yg bsar.. knape ?? i think la, sume ni sbb usaha ktorg nk support our bro ZIZAN utk shout awards & menghantar wakil bg #ZizansTwitterFamily ke Sunway Lagoon (SHOUT AWARDS) utk jd cheer ladies !! hewhewhew.. mybe dkat situ ZIZAN merasakan kekuatan usaha & aura kasih syg #ZizansTwitterFamily yg ikhlas.. so he make his jadual free on 26 dis 2012.. sabar menanti hari.. minggu demi minggu, hari demi hari.. then.. the day is come !!!! dat 26 disember dat i wont & never forget till forever !! pendekkan cerita our journey ya..

                  26/12/2012 -harinya tiba.. aku bgerak dr JB pd pukul 8 pagi.. spatutnya aku dtg dgn sorg lg dr #ZizansTwitterFamily (@enayuji) tp dsebabkan ade hal, dy xdpt dtg.. oh sebakkkk.. xpela dik, lain kali kite jmpe k ! love u..ok.. mse otw nk gi KL tu, ak lgsung xleh lelap, pdahal aku la org yg pling kuat tido bile nk jalan, even jln dekat je.. lg pun mmndangkan mlm sbelum prgerakan ku ke KL aku lgsg x tido spnjg malam.. tp ak tetap xleh tido dalam bas la ! issshhh !! dushhhh3x !!! knape3x ??> sbb aku excited sgt nak jumpe my sisters dr seluruh MALAYSIA. haaa.. kau adeee ?? blueeekkkkk ! :p dup dap.. dup dap.. 5 jam pjalanan akhirnya aku smpai jugak kt KL.. smakin sesak nafas aku, mcm2x prasaan ade ! rse lmbat sgt mse blalu.. pastu aku gerak la gi KL sentral, tmpat yg sptutnya kmi jmpe sbelum bgerak ke homestay.. tp mse tu 'awan nano' dh tinggalkan aku... dy gerak gi homestay 1st ngn kaklong.. sedih gua !!! hadoiii.. then aku pn tggu kdtgan kak yan n kak ain.. jmput aku.. ececehh.. mcm datin lak ko aida ! hahaha.. patu kn, ktorg gerak la gi kota damansara, tmpt ltaknya homestay ktorg.. adoii.. pning gilaa.. sesat xsudah keje ktorg ! mkin xsbar nk jumpe adik aku awan nano ni !!! hahaha.. ok2x.. smpai kt umah, jmpe kak long, then cari nano... nano lagi.. boring ar ! hehehe.. tadaaaa ! nano kluar ! comeyyyy nye dy.. salam plok dy.. muahh3x ! pling xlehblah, dy tunaikan hajat dy nk wrestling ak tuuu ! tu yg slalu dy tweet kt ak,kuang asam nye budak ! hahaha.. xpe, ak redhooo.. sbb tu la yg akn mnjadi knangan ak nnt.. * ok sebakkk !

                  kul 6 ptg.. ktorg gerak gi the curve, mrentasi jalan yg jammed ! aku benci KL ! jammed x sudah ! cramp bontot ! hahaha..ktorg gerak gi REdbox tu.. kemas2x apa yg ptut, take pic, mnum2x.. pnat kan.. hahaha.. smpai masanya tetamu kami dr brunei smpai.. yeah !! kak yaani smpai ! walawehhh.. cntik wehh ! tpikat gua !hahaha.. ya.. kak yani cute sgt btudung.. like a muslimah.. :') pastu tetamu pnting.. zizan  & kaka dtg ! haippp ! register dulu kt aida bang ! hahaha.. ok.. part ni aku xleh blaa.. abghulur tgn, aku smbut & cium.. EH ? ciummm ??? yaa.. aku tnpa sdar mlakukan nya lg skali ! ooohhh ! malu gua !! hahaha.. xpela, tnda i hormat & syg dy kan ? ape salahnye ? hikhikhik.. then diorg dh dftar, ibu lak masukk.. yaa.. sungguh cntik n manis ibu ZIZAN ni.. peramah.. salam n pelok dy.. *sebakkkk ! majlis bmula dgn ucapan kak long kawasan, then pmbacaan blog yg dpetik dr kak yani..in ENGLISH doe ! ktorg dgr dgn khusyuknyaa.. tmasuk abg ! smpaikan aku n ika kne marah sbb bising.. hahaha !




            pastu sesi berkaraoke ! karaoke ? ade hantu yg sgt suka mnynyi.. smua dh gila mlmtu ! haha.. tmasuk  la ZIZAN, ALONG & IBU serta kaka..  ok.. gambar akn d update sbentar ~ ;p taw x, mlm tu ktorg happening sgt.. rse mcm dh knal brtahun2x lamanya pdahal itu lah the 1st time ktorg btentang mata semua taw ! ajaib kn kasih syg kami ? tu nmanya IKHLAS dlm brhubungan.. :') then ktorg buat hal msing2x.. bkenal2an, bramah mesra, berborak, bergambar n macam2x lg la ! xde sikit ruang pn yg tbuang dgn sia2x mlm tu.. kmi gunakan dgn sbaik & sesempurna yg boleh ! & aku ? x lekang dgn adik ksayanganku.. awan nano.. hihihi.. u know why ? aku syg sgt sama ini budak ! aku pn xtaw knape.. 1st time jmpe dy rse syg tu trus smakin mekar..mekar..& mekar.. dy sgt baik, pramah n xlokek dgn snyuman.. hormat org ! ye ! sbb tu ak suke dy ! tambahan mgkin sbb aku xrpat ngn adik aku, so aku rse ak mcm xde adk la.. then bila dh jmpe nano ni, ALHAMDULILLAH.. seolah2x ALLAH kurniakan aku seorg adk lg !!

             syukurrrrrrrrrrrr... spnjang malam ktorg dduk ngn ibu.. nano la, pling x jemu mlayan ibu.. ak sprti biasa, xreti bgaul dgn org.. pe lg, ak dgr je cter nano ngn ibu smbil mlantak sushi & mcm2x mknan yg dhidang ! hahaha..nk taw ? knape ak lg beriya nk dtg lpas aku taw zizan kompom ade ? sbb ade ALONG ! ade sesuatu dlm hatiku yg aku pndam mngenai lelaki itu ! tp biarla aku tanggung seorang.. :')  sumpah ! ini adalah pngalaman ak yg pling best sepanjang hidup ni ! cter xkan abis ! cter psal mlm tu ak kongsi smpai sini je eh.. yg lain ku abadikan dlm memori.. *sebakkkkk !

            now silakan jamu mata anda dgn hidangan terindah kami.. khas utk adik ku jugak.. AWAN NANO.. haihhh.. pls la gitau akak your full name.. jenuh ar nak sbut nano..nano.. hihihi...gpun xkan adk bradik xtaw nme sbenar ? majokkk ar cmni.. along leh taw, akak xleh ? ok bye ! ;'(

liza, me, kak Ain & Nano
ila, me, eina,ibu, larah & Fie
nanO, me & Along
Larrah, Eina & me
amboi ! sebok ar dak bju putih ! hahaha
Abang & budak comel yg sakit tu.. :'(
me with Gorgeous Ibu !! muahh3x ! :D
nie la dia syg ku nano !! comeyy kan ?? ;D
ehem3x !! camera test !! ;p
lari dr kerja aida ni ! suke marayau ! haippp ~ ;p
cantekkk kn... nano & liza hugging kaka ~! ;)
see ! handsome x diorg ?? hikhikhik.. me love them ! ;)
abang i Love U bole ?? haha
c cantik KAKA ! ;)
nak jugak ! hahaha
teleng ke ? hahaha..
c ika comel & becok ! hahha
isshhh.abg.. mkn bnyak !! hahaha
prezzy from nano to abg.. nak jugakkkk :')
happy birthday to me !!! hahaha.. syg nak makan.. :')
me with Along Hafiza.. ehem3x ! ;p
ibu, menantu & biras.. EH ? hahahaha ;p
tetetetetetessst !! hahah.. comey x ?? ;p
nie la kak yani ! our sis from Brunei ! love her ! :')
me, kak Ain, Kak Yan & sweet Nano :')
hahaha.. tayang medal what ??? bluekkk !!
unforgettable memories of 2012 !!!!
Ok ! Along & peminat ?! HOT sgt ! hahaha



NEXT ENTRIES ABOUT OUR 2nd DAY OF MEMORIES !  WAIT YA !! HAHAHAHA..


p/s to blog owner.. sory.. sgt pnjg ini entry.. hahaha.. akak syg NANO !! sngat2x !! :')


0 comments:

Post a Comment